We zetten in op de leer-kracht van kinderen door te differentiëren, in te zetten op kwalitatieve instructie, een krachtige leeromgeving….
We zijn ons bewust van de veranderende maatschappij en proberen door “continu leren” te evolueren.
Op die manier proberen we een antwoord te bieden op maatschappelijke tendensen en hun impact op het onderwijs van de 21ste eeuw.
Via co-teaching trachten we de toenemende diversiteit van de leerlingen op te vangen.
Kinderen leven, spelen, leren en ontdekken de wereld ook buiten de schoolmuren. In onze campus worden er natuur- en stadsklassen georganiseerd en maken we regelmatig gebruik van extern aanbod. (bibliotheek, academie, ccha,…) Kunst en cultuur nemen een belangrijke plaats in op onze school én hebben een positieve invloed op de ontwikkeling van jongeren. De invloed van ‘kunst’ in het leven van onze kinderen, kan je in het hele schoolgebouw terugvinden.
Ook de toenemende digitalisering krijgt aandacht op onze campus. Er werd geïnvesteerd in chromebooks en Ipads. Elke klas is voorzien van digiborden of beamers. Zo leren kinderen van jongs af aan om te gaan met de vele mogelijkheden van het internet én leren we hen wat de online gevaren zijn. O.a. via deze middelen bereiden we hen voor op hun verdere onderwijsloopbaan.
We vinden het belangrijk om oog te hebben voor ecologie in de ruime zin van het woord. Dankzij de input van onze kinderraad zijn we al jaren een afvalarme school.
We doen mee aan het fruitproject ‘Oog voor lekkers’ waarbij de leerlingen gedurende een aantal weken, elke woensdag een gratis stuk fruit krijgen.
Daarnaast kijken we uit naar de vergroening van de speelplaats, gerealiseerd dankzij de ondersteuning via het Aquafinproject.
We stimuleren ouders en leerlingen duurzaam, gezond en veilig naar school te komen en hebben daarom (samen met de ouderraad) geijverd voor een schoolstraat. Daarnaast zijn we ingestapt in het project ‘High Five’ waarbij leerlingen op een laagdrempelige manier gestimuleerd worden om met de fiets of te voet naar school te komen.